A hal fogyasztása csökkenti rákbetegség kockázatát
Betűméret:
Kínai kutatók szerint kisebb a daganat kockázata azoknál, akik sok halat esznek.A kínai szakértők a témában 1990 és 2011 között készült, a halfogyasztás mennyiségét és a rákdiagnózisokat nyomon követő tanulmányokat gyűjtötték össze, ezek eredményeit összegezték. Elemzésükhöz egyebek közt az Egyesült Államokban, Norvégiában, Japánban és Finnországban készült vizsgálatok eredményeit használták fel.
A metaelemzés azt mutatta, hogy a rendszeres halfogyasztás 12 százalékkal csökkentette a vastagbélrák és 21 százalékkal a végbélrák kockázatát. Az összefüggés akkor is fennállt, amikor a tanulmányokban részt vevő emberek nemével, életkorával, alkoholfogyasztásával, családi történetével és más, a rák kialakulásában közrejátszó tényezőkkel korrigálták az adatokat.
A szerzők, akik tanulmányukat az American Journal of Medicine című szakfolyóiratban tették közzé, hangsúlyozták, hogy elemzésükben nem tettek különbséget a halfajták között, ahogy a halételek elkészítési módja szerint sem vizsgálták a hatást.
A rohanó hétköznapokban hajlamosak vagyunk az egészségügyi problémáinkat addig halogatni, amíg azok nem okoznak elviselhetetlen fájdalmat vagy nem gátolnak minket a mindennapi munkavégzésben. A magyar lakosság körében különösen jellemző ez a fajta „tűzoltó” szemléletmód, amely során csak a végső krízishelyzetben...
2026. MÁJUS 27.
[ 14:48 ]
Kínai idő szerint vasárnap este 23 óra 8 perckor elindult a Sencsou-23 űrhajó három űrhajóssal a fedélzetén az északnyugat-kínai Csiucsüan kilövőbázisról – jelentette a kínai állami média.
A háromfős legénység - Csu Jang-csu parancsnok, Csang Cse-jüan pilóta és Lai Ka-jing kutatási szakértő – várhatóan hat...
2026. MÁJUS 24.
[ 20:10 ]
Új kígyófajt azonosítottak kínai kutatók a dél-kínai Kuanghszi Csuang Autonóm Területen található Huaping Nemzeti Természetvédelmi Rezervátumban. Az állat különleges védekezési módszerével hívta fel magára a figyelmet, mivel farkával egy második fejet utánoz a ragadozók megtévesztésére - jelentette a kínai állami...
2026. MÁJUS 10.
[ 10:01 ]



A FŐSZAKÁCS AJÁNLATA
ÁLLÁSHIRDETÉSEK
Helységnévtár




