2012. június 8. [16:32]

Sikeresnek tűnik az Alzheimer-vakcina

Először számoltak be az Alzheimer-kór elleni aktív vakcina fejlesztése során pozitív hatásról a svéd Karolinska Intézet kutatói, akiknek tanulmánya a Lancet Neurology című szakfolyóiratban jelent meg.
Az intézet közleményében áttörésként mutatja be a CAD106 jelű vakcinát a súlyos demenciához vezető betegség kezelésében. Az első Alzheimer-vakcina klinikai próbái közel egy évtizede kezdődtek, ám a teszteket a jelentkező mellékhatások miatt felfüggesztették. Az új kezelés aktív immunizáción alapul, a vakcinát úgy tervezték meg, hogy csak a kóros béta-amiloid fehérje ellen mozgósítsa az immunrendszert.
A svéd kutatók a klinikai próbák során úgy találták, hogy a bevont páciensek 80 százalékának szervezete kifejlesztette a béta-amiloid elleni saját antitesteket anélkül, hogy káros mellékhatások jelentkeztek volna náluk a teszt három éve alatt.
A világszerte legalább 35 millió embert érintő, szellemi, majd testi leépüléssel járó Alzheimer-kór gyógyítására ma még nincs lehetőség. (MTI)

2017. május 29. [11:52]

A hétvégén megkezdődött a világ legnagyobb optikai teleszkópjának építése Chilében.Az Európai Déli Obszervatórium (ESO) Rendkívül Nagy Teleszkópja (ELT, Extremely Large... >>

2017. május 27. [8:05]

Vizuális észlelő képességünk függ attól, hogy milyen kultúrába születünk, állítja egy frissen megjelent tanulmány.A Kiotói Egyetem vezette azt a kutatást, amiben... >>

2017. május 27. [7:38]

Június 1. és 3. között rendezik meg Vajdaság három településén, Adán, Óbecsén és Zentán az idei, sorrendben ötödik Tudományok Útja elnevezésű tudománynépszerűsítő... >>

Vackor program óvodásoknak és iskolásoknak
Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar
Támogatja-e azt a szakszervezeti kezdeményezést, hogy a szülők számára munkaszüneti nap legyen 15 évnél fiatalabb gyermekük születésnapja?
Igen.
Nem.

A korábbi szavazásokat itt tekintheti meg!
A legutóbb kommentelt friss cikkek