GazdaságKultúraMagazinTudományKözleményekKéptárSportOlvasók rovataImpresszumMarketing
2012. május 7. [15:34]

Az MPSZ, a VMDK és a VMDP elégedetlen a választási eredményekkel

A végeredmények ismeretének hiányában az MPSZ, a VMDK és a VMDP vezetői elhatárolták magukat a konkrét véleménynyilvánítástól. A részeredmények azonban nem kedvezőek – vélik.

Rácz Szabó László, a Magyar Polgári Szövetség elnöke elégedetlenségének adott hangot:
„A részeredmények ismeretében azt kell mondanom, hogy nem vagyok elégedett a választási eredményekkel. A Magyar Polgári Szövetség, és a politikai hozzáállásunk messze többet követelt volna. Ugyanakkor nem panaszkodhatom, mert parlamenti párt lettünk, éppen úgy, ahogy azt előrevetítettük. Tartományi szinten még nem ismerjük az adatokat, önkormányzati szinten pedig nem vagyunk elégedettek. Azt hiszem, hogy nem jól tették a választópolgárok, hogy egy olyan pártot részesítettek velünk szemben előnyben, amely az elmúlt négy év alatt gyakorlatilag semmit se tett le az asztalra Zentán. Persze sok minden más is beleszólt a végeredménybe.
A magyar szavazók egy része talán nem nézte jó szemmel azt, hogy más kisebbségi pártok is szerepeltek a koalícióban, de árthatott nekik az is, hogy nem sikerült megtartani a négypárti magyar koalíciót”– véli Rácz Szabó László, a Magyar Polgári Szövetség elnöke.

A VMDK is még várja az eredményeket, de az elsődleges információk alapján nem elégedettek – mondja Csonka Áron, a párt elnöke a következőket jelentette ki:
„Úgy gondoljuk, hogy több szavazatot érdemeltünk volna, de hát a választópolgárok így díjaztak bennünket. A választási eredmények elemzése után elmondható az, hogy általánosságban véve a magyar érdekvédelem megcsappant különösen az önkormányzatokban. Nagyon úgy néz ki, hogy pirruszi győzelmet aratott a magyar érdekképviselet a köztársasági választásokon” – állítja a VMDK elnöke.

A VMDP mindenütt jelen lesz, ahol eddig is jelen volt – értékelte a választások eredményét Ágoston András pártelnök. Hogy hány képviselővel a községi képviselő-testületekben, azt egyelőre nem tudják.
„A legfontosabb az, hogy az eszmei és politikai irányvonalunkat tovább tudjuk vinni, és meg tudjuk tartani azt a kritikai magatartást, amit eddig is tanúsítottunk a Vajdasági Magyar Szövetség politikájával szemben: olykor mellette, leginkább azonban ellene, mert kifogásaink voltak” – szögezte le Ágoston András.

A Magyar Remény Mozgalom elnökét nem értük el telefonon, így később közöljük véleményét.
Jergić Julianna



zozo91
2012. 05. 10. [14:32:32]

Az tény, hogy a magyar pártoknak együtt kellett volna indulniuk, de hát ezen már nem lehet utólag válltoztatni. Nem értem miért nem fogunk végre össze mi magyarok itt a Délvidéken, s közösen alakítsuk a jövőnket. Miért nem lehetne, hogy önkormányzati szinten, minden induló magyar párt legalább koalicíóban legyen, közössen vezessék a községeket. Nem értem miért kell ezt a lehetőséget átadni szerb pártoknak.
Azt pedig végkép nem értem, hogy hogy bír oly sok nemzettársunk szerb pártra (főképp az LSV-re, DS-re) szavazni, amikor ezek a pártok magasról tojnak a fejünkre. Nincs jogom, és nem is fogom minősíteni ezeket az embereket, hisz mindenki arra szavaz kire akar. De emberek, hát nem veszitek észre, hogy például a temerini fiúk ügye nem csak arról az 5 szerencsétlen fiúról szól hanem rólunk, itteni magyarokról. Vagy a kollektív bűnösség, hát azok a magyar párt tagok akik ezekben a pártokban egykednek jogosnak tartsák azt, hogy azt a közel 50.000 magyart akit Csúrogon, Zsablyán, Mozsoron és több más helyen kivégeztek nemzeti hovatartozás végett, még lefasisztázzák a Národná Szkupstinában.
Nem értem, s ahogy elnézem ez a magyar-magyar civakodás főképp a zentaiak körében közkedvelt (már, ahogy így olvasom a kommenteket), ott ahol a lakosság 80%a magyar!!!
Jó, azzal tisztában kell lenni, hogy egyik politikus se olyan fehér mint az ing, de mikor fogja már fel végre mindenki a Pásztor Istvántól a Rácz Szabó Lászlón át az Ágoston Andrásig, hogy közös a sorsunk itt Vajdaságban.
Ennyi.

Terminátor
2012. 05. 10. [14:15:59]

Hölgyek, urak a vita meddő vagyis fölösleges, lévén hogy a tényállás ismert. Az életben, mint a politikában is, az érdekek mentén az erőviszonyok alapján alakulnak a dolgok. A nép véleményt mondott. A magyarság zöme a VMSZ-t támogatta. A négy kis pártocskára nincs igény. Vezetőik, ha úri emberek,távoznak. Engem inkább a Vajdaságban erősödő szélsőséges pártok zavarnak, valamint a tartomány kifosztása. Erről, csak a VMSZ szólt, a LIGA meg hallgat.

Moderator
2012. 05. 09. [23:10:43]

A moderátor üzenete:
Az indulatos hozzászólások, a minősítések, gúnyos, bántó megjegyzések, durvaságok mellőzésére kérnénk a kommentelőket. A kérést főleg azokhoz intézzük, akiknek véleménye éppen egy-egy ilyen becsmérlő, sértő megjegyzés, vagy alaptalan vádaskodás miatt nem jelenhetett meg. A terjedelmes - több kommentben átküldött - hozzászólások szerzőinek pedig a figyelmébe ajánljuk az Olvasók rovatát.

K77
2012. 05. 09. [23:05:38]

Csuzma,
senki nem mondta, hogy a vajdasági (vagy felvidéki, erdélyi, kárpátaljai) magyar pártok nem hibásak a kialakult helyzetért.
Azt mondtam, hogy nem CSAK a rossz döntések vezetnek ehhez az eredményhez.
Volt rá példa, hogy fedhetetlen múlttal rendelkező kiváló és elkötelezett szakember került kapcsolatba a politikával. (Nevet nem írok.) Mi történt? A közvélemény azonnal kikezdte a jóhírét és rágalmakkal illeték, és ehhez még politikai ellentét sem kellett.
Szerintem azt a nézetet is el kellene vetni, hogy a politikus a gonosz, a választó meg mindig okos. Ez sincs mindig így.

csuzma
2012. 05. 09. [19:14:02]

K77
ezek szerint mindenki hibás csak az nem aki kreál/hat/ta a magyar politikát??

K77
2012. 05. 09. [13:20:30]

A magyar szavazatok aprózódása nem csak a VMSZ és a többi magyar párt hibája, az ugyanúgy társadalmi jelenség is.
Abban egyet fogunk érteni, hogy Szlovákiában, Romániában és Ukrajnában is a magyarok érdekképviselete messze elmarad a miénktől. Nem azért, mert nekünk fene jó dolgunk van, hanem azért, mert ezeknek az országoknak eszük ágában sincs egyenrangúként kezelni a kisebbségeket, a magyarokat meg főleg nem (mivel a legnagyobb számban vannak jelen).
A VMSZ-nek az előző ciklusban 4 köztársasági képviselője lehetett, akik munkája szerintem példaértékű volt. Pásztor B. és Varga szerbiai szinten is az egyik legkomolyabb és felkészült képviselő, Kovács Elvira is szépen ellátta a feladatát, Fremond munkáját nem ismerem, de tudtommal vele sem volt gond.
Az MNT nagyjából egyet jelent a VMSZ-szel (a szavazók így döntöttek), ami soraiban korrekt és felkészült szakemberek is helyet kaptak.
A községi szinteken viszont arányaiban is megcsappan a minőség, a VMSZ képtelen minden önkormányzati posztra fedhetetlen és felkészült kádert jelölni.
De a többi párt sem áll jobban ezen a téren, így történik meg, hogy a város vezetése sok esetben nem jó kezekbe kerül.
A VMSZ akármilyen politikát folytat, mindig lesz egy réteg, aki nem megy el szavazni és lesz egy másik réget, aki ezért vagy azért szerb pártokra szavaz, akkor is, ha szerintük kollektíven bűnösök vagyunk. Rossz hír nekünk, hogy az érdekképviseletünk már csak csökkenni fog.

csuzma
2012. 05. 09. [07:11:26]

A magyarság majd fele nem ment el szavazni a másik felének majd fele nem a vmsz re szavazott. Ez tény.
Lehet habzó szájjal a többieket csépelni csak ép visszataszító.
Pénz, paripa minden az ő kezükben volt.
Adjuk össze a szavazatok számát, kiderül a nagy siker

amortizer
2012. 05. 08. [20:50:40]

S-né, maga valamit nagyon félreért. Én egyáltalán nem gyűlölöm a VMSZ-t. Szavaztam is rá. A köztársasági elnökjelöltség kérdésében és a parlamenti képviselő választáson is. Maga szerint én gyűlölöm a VMSZ-t? És nem árt, ha tudja, a VMSZ nem nagy a magyarság szemében. Tipikus VMSZ-es szemellenzős hozzáállás. Méghogy nagy! A magyarság fele, de inkább a nagyobb fele azért nem szavaz a VMSZ-re, mert egyszerűen kidobott szavazatnak érzi rá szavazni. Ez persze nem csak a VMSZ hibája, hanem az embereké is,de sajnos így van. VMDP-s lévén is fáj egy kicsit kijelentenem ezt, de így van. Most úgy is minden szinten ellenzékbe fogunk kényszerülni minden szinten. A nagy koalíciós partner a DS tojik magsról a VMSZ-re. Helyhatósági és parlamentáris szinten is. Nem kellett volna felrúgni a magyar koalíciót 4 éve. Most semmilyen partnere sem lesz a VMSZ-nek. Kit érdekel az S-nén kívül, hogy a VMSZ legyőzte a VMDP-t?

delibláti
2012. 05. 08. [17:25:00]

Minden magyar párt bukott, mert a magyarok fele szerb pártra szavazott. A VMSZ még a 4 évvel ezelőtti szintjét is alig-alig hozta.

S-né
2012. 05. 08. [17:18:31]

Tisztelt "amortizer", Ön annyira tájékozatlan és akkora a gyűlölete, hogy nem látom értelmét a magyarázásnak. Egy javaslatom azért lenne: gondolkozzon már el azon, miért is nagy a VMSZ a magyarság szemében!

amortizer
2012. 05. 08. [16:33:30]

Ágoston és a Sepsey egyáltalán nem egy lapon említendő. Igaz VMDP-s mindkettő. Ágoston a legkomolyabb teoretikusa a vajdasági magyarságnak. Kár, hogy teret veszít. Az lehet, hogy nem a legügyesebb a napi politikában, de nélküle még halvány politikai céljai sem lesznek a vajdasági magyarságnak. Ugyan zentai vagy S-né, mondják már meg nekem, mi a politikai célja a VMSZ-nek? Mi? Milyen távlati víziója van? Azon kívül, hogy a VMSZ a legnagyobb, mi az, ami miatt az emberek rá szavaztak? Semmi. Csak az, hogy a VMSZ a legnagyobb és hogy nehogy elvesszen a szavazatuk. Jól tudjuk mind, hogy ezért nyert.

Matias Rex
2012. 05. 08. [14:34:20]

Szerintem nemigen lehet elégedett a VMSZ. Nincs miért, mert nem volt képes úgymond "forradalmat csinálni" a szavazóhelyeken. Sőt! Szabadka, Ada és Magyarkanizsa egyenesen visszalépés a számukra. Teret vesztett a VMSZ. Én Pásztor úr helyében nem lennék elégedett. Rengeteg pénzt befektettek a kampányba plusz ővéké az írott és elektronikus média többsége... Akárhogyis nézzük a VMSZ nem szerepelt fényesen. Azzal meg nemigen dicsekednék a VMSZ helyében,hogy beledöngölték a földbe a kisebb magyar pártokat, akkora média- és Fidesz támogatással nem meglepetés.

kontrapista
2012. 05. 08. [11:55:48]

Rácz Szabó- "parlamenti párt lettünk" kijelentése hasonló a kisegér öröméhez, amikor a hídon átkelve az elefánt fülébe sugja :
" Hallod, hogy milyen félmetesen dübörgünk " .

zentai
2012. 05. 08. [11:11:26]

Szerintem, ha mindenki annyira tűvé-tevő lehetne, akkor idejében kellene valós tervekkel felkészülni egy valódi választásra. De mivel, csak szóban erősek oly sokan, s közben a tettek mezején még mindig a múlt örökségéből élnek, addig a jámbor nép csak szavazással döntheti el, hogy ki a kevésbé káros a közéletre. Ezért is toporog Zenta a dagonyában már huszon-egynéhány éve,
A verseny szellem nem egymás lejáratásában kellene erejét veszejtse, hanem a ki mit tud jobbat ajánlani és szakszerűen véghez is vinni mezőnyben. Ám a szakembereket a kis-értékű politikusok csak is szolgaként becsülik és nem egyenértékű partnerként.
Tény az, ha a DP korábban megszabadult volna a reája szégyent hozóktól mint Röszi - Borgyoski tandem, mint ahogyan a SZER is egyes gőgös gúnárjaitól, akkor sokkalta jobb eredményt érhettek volna el.
A jövőbeni koalíció vagy nagy és erős lesz (egymást tisztelő és értékben kiegészítő), vagy kés élén forgó kis-kakasként működő értékromboló, amely csak a fazekat látja mentsvárának.
Minden eldől május 25 ig. Vagy újra kezdhetik az újabb kampányolást

Tűvétevő
2012. 05. 08. [08:49:58]

A zentai választópolgárok bebizonyították, hogy a VMSZ csupán politikai jelenlétével is képes választásokat nyerni, szemben a tolakodó, gőgös és rátarti Röszi-pártiakkal. Örülök ,hogy a józan ész kerekedett felül a megtévesztő látszatpolitikán.

S-né
2012. 05. 07. [22:11:44]

Uraim,nézzenek már szembe önmagukkal,és adják át helyüket,ahogy azt "jobb helyeken" teszik!Kb.20 éve erőlködnek,de saját foteljeik biztosításától nemigen jutottak messzebbre.Ágostonnak meg még mindig az a legfontosabb,hogy a VMSz nyakát törje.Megáll az ész! "Zentaival" egyetértek!

zenit
2012. 05. 07. [19:55:52]

Ez sajnos így van. Röszi nem is tudom mibe reménykedett. De viszont az én sem értem, hogyan lett befutó a VMSZ amikor én még tőlük eredményt nem láttam felmutatni.

Zoltán
2012. 05. 07. [18:28:37]

"Ami Ágoston urat illeti, itt az ideje, hogy átadja a helyét életrevalóbb elnöknek, és ő a háttérben nyugisan filozofálgasson amíg kedve tartja"
Ebben teljesen egyet értek de még hozzá adnám pl. Sepsey úrat is.Szerintem ök már inkább hátráltatják mint segitik a fiatalabb aktiv tagokat akik tenni akarnak a vmdp megmaradásáért.

Laci
2012. 05. 07. [18:12:18]

A Vmdp-ben már rég átkellet volna adni a lehetöséget azoknak akik akarnak és probálnak valamit elérni a politikai szintéren,(addig még van kinek).Szerintem már most többet értek volna el ha Ágoston úr, Sepsey úr stb. Hagyta és segitette volna azt a kevés fiatal de aktiv vmdp-s tagot akik probáltak jobb eredményeket elérni.
Filozófálgatásal és sirással hogy nincs pénz, nincs pénz nem lehet kapányolni. Kampány nélkül pedig nem lehet eredményeket elérni.
Szerintem a sikertelenség a párt vezetőségét minősiti.
Ugyhogy Ágoston úr ideje volna ha átadná a fotelt arra érdemesebb embernek.

amortizer
2012. 05. 07. [17:56:25]

zentai, maga, mint a kibontakozó vita VMSZ párti tagja, büszke arra, hogy a magyar kormány segítségével és a magyarszó birtoklásával a VMSZ fölényesen legyőzte a VMDP-t? És hogy áll a DS-szel szemben a VMSZ? Kb. hány magyar szavazott rá és hány magyar szavazott a szerb pártokra? Csak tudnám, mitöl olyan nagy a mellényük! Ez igen, legyőzték a VMDP-t! Brávó! Ez aztán az eredmény! Nagy hősök! Oltsuk le a villanyt, mi?

zentai
2012. 05. 07. [17:15:59]

Mi az, hogy messze többet követelt volna? A nép bizalmát ki kell érdemelni, példás magaviselettel és eredményes munkával. Ám a Röszi épp e jellemek ellenkezőjéről közismert. Tehát amit kapott a pártja az se nem ő érdeme, hanem " egyes példás munkatársainak " köszönheti, (akiket hamarosan ki is fog utáltatni maga mellöl a pártjából - az elnöki pozíciója féltése végett). LEVÁLTATNÁ Ő A SZAVAZÓKAT IS !!!!!!!!!!!!
Ami Ágoston urat illeti, itt az ideje, hogy átadja a helyét életrevalóbb elnöknek, és ő a háttérben nyugisan filozofálgasson amíg kedve tartja

2013. május 20. [12:07]

Dr. Pohl Tibor vagyok. Azért írom ezt a cikket, mert magyarázkodni vagyok kénytelen. Annyi rosszat írtak rólam, hogy úgy döntöttem, elmondom az igazat, a szerbiai... >>

2013. május 19. [0:42]

A húsvét utáni ötvenedik napon, idén május 19-én ünnepli a keresztény világ a szentlélek eljövetelét, az egyház születésnapját, pünkösd napját. Pünkösd a karácsony és... >>

2013. május 18. [19:03]

(Hírösszefoglaló)Zarándokok százezrei vettek részt szombaton a csíksomlyói Kis-Somlyó és Nagy-Somlyó-hegy közötti nyeregben a hagyományos pünkösdi búcsún, amelynek... >>



1 euró 110.62 dinár
1 dollár 86.12 dinár
100 forint 37.98 dinár
100 dinár 263.23 forint
Nemzeti Regiszter
Az egyszerűsített honosítási eljárás logója
Heti kérdés
Melyik autonómiát tartja fontosabbnak?
Vajdaság tartomány autonómiáját.
A magyar autonómiát.
Mindkettő fontos. Egyik nem zárja ki a másikat.
Nincs szükség autonómiára.

A korábbi szavazásokat itt tekintheti meg!

Tehén

A tehén bonyolult állat... de én megfejtem!

Vajdaság Ma forditói szolgáltatása