Média
Újra megbüntették a volt orosz köztévés szerkesztőt, mert Putyint gyilkosnak, katonáit nácinak nevezte
Betűméret:             

Marina Ovszjannikovát bűnösnek találták, mert egyszemélyes tüntetésen bírálta az Ukrajna elleni háborút elindító elnököt, és az azt végrehajtó hadsereget.

Ötvenezer rubel pénzbírsággal sújtották csütörtökön Marina Ovszjannikovát, az orosz állami televízió volt újságíróját, szerkesztőjét, most azért, mert alig két héttel ezelőtt háborúellenes demonstrációt tartott – írja a CNN tudósítására hivatkozva a Népszava.

Az egykori tévés újságíró az orosz-ukrán háború első időszakában, március 14-én az orosz köztévé, a Pervij Kanal hírműsorának kellős közepén tiltakozott az Ukrajna elleni agresszió ellen egy háborúellenes táblával, arra is felhívva az oroszokat, hogy ne higgyenek a hazug propagandának. Azt követően ezért tíz napnyi fogházra, és 30 ezer rubel közigazgatási bírságra, valamint akár 50 órányi közmunkára ítélték.

Ovszjannikova július 15-én az orosz fővárosban, a Moszkva folyó partján, a Kremllel szemben egyszemélyes tüntetést tartott. Demonstrációját, illetve az arról készült videót és fotót a szerkesztőből immár háborúellenes aktivistává lett asszony megosztotta a Telegramon, s jól láthatóan Ovszjannikova lábánál két baba és egy kitömött játék volt, vörös festékkel leöntve. A CNN felidézte, hogy a nő márciusi elítélése után elmenekült Oroszországból, de júliusban visszatért. Előző hónapban Michelle Bachelet, az ENSZ emberi jogi főbiztosa aggasztónak" nevezte a „nagyszámú háborúellenes tüntető önkényes letartóztatását” Oroszországban.

Az Ön hozzászólása

1000 leütés maradt még
Eddigi hozzászólások

Nincs hozzászólás. Legyen az első!

Az Elektronikus Média Szabályozó Testületének (REM) tanácsa ma döntött arról, mely TV- és rádióállomások kapnak országos frekvenciákat. A helyzet változatlan marad, ugyanis továbbra is a Pink, a Happy, a Prva és a B92 televíziók maradnak azok, amelyek országos műsorszórási engedéllyel rendelkeznek. A rádióállomások...
2022. JÚLIUS 29.
[ 16:53 ]
Az Európai Unió Bírósága szerdai határozatában elutasította az RT France francia nyelvű, de orosz finanszírozású hírcsatorna keresetét annak az uniós rendeletnek a megsemmisítésére, amely az Oroszország elleni uniós szankciók értelmében betiltotta az RT műsorszórási tevékenységét az EU-ban. Az uniós...
2022. JÚLIUS 27.
[ 16:17 ]
A Szerbiai Nyugdíjas Szövetség, a Szerbiai Nyugdíjasok Szakszervezete és a Függetlenség Nyugdíjas Szakszervezet ismét levelet küldött Aleksandar Vučić államelnöknek azzal a kéréssel, fogadja küldöttségüket azzal a céllal, hogy megpróbáljanak megegyezni a nyugdíjasokat és az időseket sújtó problémákról. – Takács...
2022. JÚLIUS 27.
[ 11:24 ]
Beolvasás folyamatban