Decembertől 7,5 százalékkal emelkednek a nyugdíjak Szerbiában. Az erről szóló határozat megjelent a Hivatalos Közlönyben. Az emelés nemcsak a nyugdíjakat érinti, hanem több kapcsolódó pénzbeli juttatást is.
A nyugdíjasok a megemelt összeget először a decemberi nyugdíj folyósításakor, várhatóan 2027 januárjának elején kapják kézhez, közölte az RTV.
A Köztársasági Nyugdíj- és Rokkantbiztosítási Alap adatai szerint szeptemberben az átlagnyugdíj 56.826 dinár volt. A 7,5 százalékos emelést követően ez az összeg várhatóan 61.087 dinárra nő.
A munkaviszonyból és önálló tevékenységből nyugdíjba vonultak esetében a legalacsonyabb nyugdíj a jelenlegi 31.092 dinárról 33.423 dinárra emelkedik. A mezőgazdasági nyugdíjasok legkisebb járandósága pedig 24.444 dinárról 26.276 dinárra nő.
Ugyancsak 7,5 százalékkal emelkedik a nyugdíjak kiszámításánál alkalmazott általános pont értéke, amely a jelenlegi 1.674,67 dinárról mintegy 1.799 dinárra változik.
A határozat értelmében növekszik a testi károsodás után járó pénzbeli térítés, a más személy segítségére és ápolására szorulók támogatása, a temetési költségtérítés, valamint egyes rokkantsági juttatások összege is.
A jogszabályban meghatározott rokkantsági pénzbeli térítés felső határa decembertől 54.677,05 dinár lesz.



A FŐSZAKÁCS AJÁNLATA
ÁLLÁSHIRDETÉSEK
Helységnévtár

